De klachtenprocedure van TiGO Academy

Versie: juli 2025, op basis van de CRKBO- en NOBTRA-richtlijnen.

TiGO Academy streeft naar een veilige en professionele leeromgeving voor alle deelnemers, opdrachtgevers en samenwerkingspartners. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Dit nemen wij serieus. In deze klachtenregeling lees je hoe je een klacht kunt indienen, hoe wij je klacht behandelen en wat je kunt doen als je niet tevreden bent over de afhandeling.

Wat is een klacht?

Een klacht is een duidelijke uiting van onvrede over een handeling, gedraging of uitlating of de dienstverlening van TiGO Academy of een bij ons werkzame trainer, coach, medewerker of samenwerkingspartner. Denk aan onprofessioneel of respectloos gedrag van een trainer of coach, onduidelijke of onjuiste informatievoorziening vanuit TiGO Academy, problemen rondom de organisatie, planning of uitvoering van scholing, of ontevredenheid over de communicatie of begeleiding.

Een klacht is geen algemene feedback (die is welkom via onze evaluaties). Ook een inhoudelijke mening zonder onderbouwing of een situatie buiten het aanbod of de invloed van TiGO Academy beschouwen wij niet als een klacht.

Waar moet jouw klacht aan voldoen?

Jouw klacht moet binnen veertien dagen na het voorval of na afloop van de training schriftelijk (per e-mail of per brief) bij ons zijn ingediend en moet de volgende informatie bevatten:

  • Je naam en contactgegevens.
  • Een omschrijving van de situatie of gebeurtenis.
  • De datum waarop de gebeurtenis plaatsvond.
  • De naam van de betrokken persoon of training waar jouw klacht over gaat.
  • Een toelichting waarin je vertelt welke oplossing je van ons verwacht.

Hoe dien je een klacht bij ons in?

Stuur je klacht in een e-mail naar directeur Marjolein Mulderij of met een brief naar ons kantooradres. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging.

Hoe behandelen wij jouw klacht?

Na ontvangst van je schriftelijke klacht krijg je binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging van onze directeur Marjolein Mulderij. Je ontvangt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie of een uitnodiging voor een gesprek. Is er meer tijd nodig? Dan hoor je binnen deze termijn waarom het langer duurt en wanneer je dan een antwoord kunt verwachten. De uitkomst en afhandeling van jouw klacht leggen wij schriftelijk vast en bewaren wij minstens twee jaar.

Vertrouwelijkheid en registratie

Wij behandelen elke klacht vertrouwelijk en informeren alleen de direct betrokkenen binnen TiGO Academy. Iedere klacht wordt geregistreerd en minimaal twee jaar door ons bewaard. Heb je een klacht bij ons ingediend? Dan heb je altijd recht op inzage in de registratie van je eigen klacht.

Onafhankelijke klachtencommissie NOBTRA

Ben je niet tevreden over de manier waarop wij jouw klacht afhandelen? Dan kun je je klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers (NOBTRA). De uitspraak van deze commissie is bindend en wordt door TiGO Academy opgevolgd.

Evaluatie en verbetering

TiGO Academy ziet klachten als een kans om onze dienstverlening te verbeteren. Daarom evalueren wij ieder jaar of de door ons ontvangen klachten aanleiding geven tot het doen van aanpassingen in ons beleid, ons aanbod of onze werkwijze.

Vragen over onze klachtenprocedure?

Heb je vragen over het indienen of afhandelen van een klacht, of wil je met ons overleggen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Neem contact op