Klachtenprocedure

Klachtenregeling TiGO Academy

Versie: juni 2025 – op basis van CRKBO- en NOBTRA-richtlijnen

TiGO Academy streeft naar een veilige en professionele leeromgeving voor alle deelnemers, opdrachtgevers en samenwerkingspartners. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Wij nemen dat serieus.

Deze klachtenregeling beschrijft hoe je een klacht kunt indienen, hoe wij deze behandelen, en wat je kunt doen als je niet tevreden bent over de afhandeling.

1. Wat is een klacht?

Een klacht is een duidelijke uiting van onvrede over een handeling, gedrag, uitlating of dienstverlening van TiGO Academy of een bij haar werkzame trainer, coach, medewerker of samenwerkingspartner.

Voorbeelden zijn:

  • Onprofessioneel of respectloos gedrag van een trainer of coach

  • Onduidelijke of onjuiste informatievoorziening

  • Problemen rondom organisatie, planning of uitvoering van scholing

  • Ontevredenheid over de communicatie of begeleiding

Een klacht is géén:

  • algemene feedback (dit is welkom via onze evaluaties)

  • een inhoudelijke mening zonder onderbouwing

  • een situatie buiten het aanbod of de invloed van TiGO Academy

2. Waar moet een klacht aan voldoen?

Een klacht moet:

  • Schriftelijk (per e-mail of brief) worden ingediend

  • Binnen 14 dagen na het voorval of na afloop van de training worden ingediend

  • De volgende informatie bevatten:

    • Naam en contactgegevens van de indiener

    • Omschrijving van de situatie of gebeurtenis

    • Datum waarop het plaatsvond

    • Betrokken persoon of training

    • Wat je van ons verwacht als oplossing

3. Hoe dien je een klacht in?

Stuur je klacht naar:
📧 info@tigoacademy.nl
of per post naar:
📮 TiGO Academy, Baron van Nagellstraat 136, 3771 LL Barneveld

Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging.

4. Behandeling van de klacht

  • Binnen 5 werkdagen ontvang je een ontvangstbevestiging

  • Binnen 10 werkdagen ontvang je een inhoudelijke reactie of uitnodiging voor een gesprek

  • Is er meer tijd nodig? Dan hoor je binnen de termijn waarom en wanneer je een antwoord kunt verwachten

  • De uitkomst en afhandeling worden schriftelijk vastgelegd en bewaard

5. Vertrouwelijkheid en registratie

  • Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld

  • Alleen direct betrokkenen binnen TiGO Academy worden geïnformeerd

  • Klachten worden geregistreerd en minimaal 2 jaar bewaard

  • De klager heeft recht op inzage in de eigen klachtregistratie

6. Niet tevreden over de afhandeling? NOBTRA

Indien je niet tevreden bent met onze afhandeling, kun je je klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie van de NOBTRA (Nederlandse Orde van Beroepstrainers).
De uitspraak van deze commissie is bindend en wordt door TiGO Academy opgevolgd.

Meer informatie:
🔗 www.nobtra.nl/klachtenregeling

7. Evaluatie en verbetering

TiGO Academy gebruikt klachten als kans om te verbeteren. Jaarlijks wordt geëvalueerd of ontvangen klachten aanleiding geven tot aanpassingen in beleid, aanbod of werkwijze.

📍 Contactgegevens:
TiGO Academy
Baron van Nagellstraat 136
3771 LL Barneveld
📧 info@tigoacademy.nl
🌐 www.tigoacademy.nl